Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΠΜΣ Έγκαιρη Παρέμβαση στην Ψύχωση

ΣΚΟΠΟΣ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΩΣΗ», «EARLY INTERVENTION IN PSYCHOSIS» της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ έχει ως αντικείμενο τη  φιλοσοφία, τις αρχές και τις εφαρμογές της Έγκαιρης Παρέμβασης στην Ψύχωση.

Σκοπός του ΠΜΣ είναι η εκπαίδευση και η κατάρτιση των φοιτητών στην έγκαιρη και ολοκληρωμένη θεραπευτική διαχείριση του πρώτου ψυχωτικού επεισοδίου και των πρόδρομων εκδηλώσεών του. 

Συγκεκριμένα, στη διάρκεια του ΠΜΣ οι φοιτητές θα μελετήσουν τη φιλοσοφία και τις αρχές που διέπουν τις επιστημονικά κατοχυρωμένες υπηρεσίες Έγκαιρης Παρέμβασης στην Ψύχωση (Early Intervention in Psychosis services), καθώς και τη συμπτωματολογία και την αιτιοπαθογένεια των ψυχωτικών διαταραχών. Θα διδαχθούν μοντέλα παρεμβάσεων τα οποία στοχεύουν στην άμεση, ενεργητική και πολυεπίπεδη (φαρμακολογική, ψυχολογική και κοινωνική) υποστήριξη των ασθενών στο φάσμα της ψύχωσης στην κοινότητα ή στο σπίτι, και διέπονται από τις αρχές του αποστιγματισμού της ψυχικής ασθένειας, της συνδιαχείρισης του θεραπευτικού σχεδιασμού με τον ασθενή, την αποφυγή των υποτροπών και την ενεργητική υποστήριξη για γρήγορη κοινωνική, λειτουργική και επαγγελματική αποκατάσταση. Θα δοθεί έμφαση στην παρουσίαση των διαθέσιμων ιατροφαρμακευτικών, ψυχοθεραπευτικών και κοινωνικών παρεμβάσεων και θα πραγματοποιηθεί εξάσκηση στις διδαχθείσες θεωρητικές γνώσεις, μέσω της ανάλυσης κλινικών περιστατικών και θεραπευτικών πλάνων.

Το ΠΜΣ θα προσφέρει τις κατάλληλες θεωρητικές βάσεις για την καθημερινή κλινική πρακτική του επαγγελματία ψυχικής υγείας για τη χάραξη πολιτικών έγκαιρης παρέμβασης στην ψύχωση. Οι σπουδαστές θα αποκτήσουν γνώσεις που στοχεύουν στην πολύπλευρη υποστήριξη των νέων ασθενών (και των οικογενειών τους) από τα πρώτα στάδια της εμφάνισης των συμπτωμάτων της ψυχωσικής διαταραχής, μέσω της κατάλληλης επιστημονικής μεθοδολογίας. Επιπλέον, στόχος του ΠΜΣ είναι η άρτια εκπαίδευση των φοιτητών στη μεθοδολογία έρευνας των επιστημών υγείας, με στόχο τη δυνατότητα  παραγωγής  και εφαρμογής καινούργιας γνώσης.